Portugál Camino

Július 15. Második nap- Marika 50. szülinapja

2019. augusztus 01. - Judit Szekrényesi

Korán reggel ébredtünk, csepergett az eső. Nem szerettünk volna felébreszteni senkit, ezért kivittük a felszerelésünket az udvarra, és ott öltöztünk fel, és csomagoltuk el ruháinkat. Óvatosan kinyitottuk a nagykaput, és elindultunk az óceán parti úton. Szükség volt a széldzsekire a nagy pára miatt. Csendes volt az óceán part, csak a hullámok csapódtak a part menti szikláknak. Nagy kiterjedésű dűnenövényzettel találkoztunk. Az apartmanok előtt a parkolóban egy fiatal srác énekelt zenei aláfestéssel egy lánynak, aki egy autóban ült. Mikor meglátott bennünket vidáman köszönt: Bom Camino! Mosolyogva intettünk neki vissza. Folytattuk utunkat, és eljutottunk Vila do Condebe.  Ahogy haladtunk a központ felé felfedeztünk egy rekonstruált portugál karavellát. A Karib- tenger kalózai jutottak az eszünkbe. Felszálltunk volna a hajóra, ha vár minket Jack Sparrow kapitány. De sajnos nem láttuk ezen a vidéken. A város fölött áll a lenyűgöző Convento de Santa Clara kolostor. A kolostor oldalában állnak a római vízvezeték maradványai. Az egyik középkori ház tetején sötét árny formálódott kutya alakká. A ház tetején ugyanis mereven állt egy fekete kutya. Marika két dologtól félt az úton, a kutyáktól, és a kígyóktól. Vissza akartunk fordulni, hogy közelebbről megnézzük a kolostort. Ott termett egy férfi, és elmagyarázta, hogy a kolostor zárva van felújítási munkák miatt. Továbbhaladtunk, és a központban találtunk egy kellemes kávézót, ahol a frissen sült zsömle illata terjengett. Jutkával össze néztünk, és tudtuk, ez lesz a megfelelő hely a születésnapi köszöntésnek. Döntésünket megerősítette, hogy a pultban megpillantottunk egy szépséges sajttortát. Jutka magával hozta az 50-es gyertyát. Marisnak azt mondtuk vigyázzon a táskákra, amíg mi vásárolunk, és mi megbeszéltük az eladóval, hogy 10 perc múlva hozza ki a tortát. Megreggeliztünk, jól esett a friss péksütemény. A meglepetés hibátlanul sikerült. Az eladónő hozta a tortát, énekeltünk, majd videót készítettünk Andorkó Marikának, hogy ő is részese lehessen az ünneplésnek.

Drága Marika! Fogadd szeretettel ezt az ősi áldást, és soha ne felejtsd el ezt a különleges születésnapot!

Áldott legyen a szív, mely hordozott,
És áldott legyen a kéz, mely felnevelt
Legyen áldott eddigi utad,
És áldott legyen egész életed.

Legyen áldott Benned a Fény,
Hogy másoknak is fénye lehess.
Legyen áldott a Nap sugara,
És melegítse fel szívedet,

Hogy lehess meleget adó forrás
A szeretetedre szomjasoknak,
És legyen áldott támasz karod
A segítségre szorulóknak.

Legyen áldott gyógyír szavad,
Minden hozzád fordulónak
Legyen áldást hozó kezed
Azoknak, kik érte nyúlnak.

Áldott legyen a mosolyod,
Légy vigasz a szenvedőknek.
Légy te áldott találkozás
Minden téged keresőnek.

Legyen áldott immár
Minden hibád, bűnöd, vétked.
Hiszen aki megbocsátja,

Őrizze meg kedvességed.
Őrizzen meg Önmagadnak,
és a Téged szeretőknek.

Az ünneplés után a tengerparti útról rátértünk a szárazföldi útra. Arcosig mentünk, ahol lekanyarodtunk egy földútra, egy eukaliptusz erdőn keresztül haladtunk. Úgy gondoltuk, hogy a következő városban ünnepi ebédet eszünk, de a camino útvonal a város szélén vezetett el. Ezért az erdei útat szegélyező kőfalon megettük az általunk eddig vásárolt, és cipelt összes kaját. Falatozás közben két brazil férfi sétált el mellettünk. Váltottunk néhány szót egymással. Hágen Judit gyümölcsöt szeretett volna enni, és ahogy haladtunk előre találtunk egy barackfát, aminek le volt törve az ága. Jutka levett három érett barackot, és jó ízüen megettük. Majd találtunk szederbokrot, és azon három érett szedret. Jutka azt is megosztotta velünk. Andorkó Marika már biztos mondta volna a második gyümölcs után: " Nem igaz,hogy a Jó Isten mindig a Hágen Jutka kívánságait teljesíti!"  Célunk Barselos volt, de egyre melegebb lett. 20 percig haladtunk az úton, mikor egy kis településen az egyik ház kapujában állt egy lány, és úgy éreztük bennünket vár, majd bevezetett egy nagyon szép medencével rendelkező szálláshelyre. Hárman voltunk egy kilenc ágyas szobában. Igazi születésnapi meglepetés Pedra Furádában. Lezuhanyoztunk, kimostunk, majd bevásároltunk. A vacsora sárgadinnye volt sonkával. Reggelire tonhalat vettünk pirítóssal. Este ültünk a medence szélén és rosét ittunk a születésnapos tiszteletére. A szobában diktafonra mondtuk az eddigi élményeinket. Aludni tértünk. Szép volt ez a nap. Valódi szülcsinapcsis.

Az ágyban a kis kápolnára gondoltam, ahová napközben betértünk. Szép, tiszta, ízlésesen berendezett kápolna volt. Ahogy beléptünk azonnal ez jutott eszembe:

Uram Jézus Krisztus Szent házadba léptem,
A szent kegyelmedet add áldásul nékem.
Hogy most benned bízván ,és feléd kiált szám,
Uram Jézus Krisztus, kérlek figyelmezz rám.
Őriz meg e napon a veszélytől engem,
Ne enged,hogy a bűn lábra kapjon bennem,
Hanem tiszta szívvel és igaz ajakkal,
Áldjam szent nevedet, mint éjjel,mint nappal.
Áld meg szüleimet, akik szerelmedben ,
Sok aggodalom közt neveltek fel engem.
Áld meg azok porát , akik elhunytak már ,
Kiknek szegény lelkük örök nyugalmat vár.
Add, hogy az Ő lelkük ne szenvedjen többé,
Szent neved áldassék köztünk mindörökké.

Ámen.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.